Jag har funderat lite fram och tillbaka på om jag skulle skriva om denna incident eller inte. Jag tycker ändå den förtjänar att nämnas. Saken är nämligen den att jag, till min stora besvikelse, blev dåligt bemött på Sandströms kött i Söderhallarna i fredags.
Min goda vän Lena var med mig, och kan intyga att den man som betjänade mig inte var särskilt lyhörd eller tillmötesgående. För det första så stressade han mig. Helt utan minsta skäl. Det var inte ens kö (inte för att det hade varit en god anledning, men ändå.)
För det andra så ifrågasatte han mitt val av kött.
När jag till sist väl hade bestämt mig för hur mycket jag ville ha, så var han stressad och opersonlig.
Och - det värsta av allt - när han skar upp mitt kött, så lade han inte papper mellan köttskivorna!
Jag kom alltså hem och öppnade vad som till min oerhörda besvikelse visade sig vara en veritabel klump av skivat innanlår! Jag är kanske bortskämd med den fina service, och det trevliga bemötande jag får på Sandströms i Älvsjö (Willys-butiken). Incidenten i butiken i Söderhallarna var bara så märklig att jag inte ens hade sinnesnärvaron att ifrågasätta hans beteende. Jag blev arg i efterskott, och det är inte så konstruktivt.
Han kanske hade en dålig dag - men en så dålig dag får man inte lov att ha.
Eller är det så att man måste man vara stammis för att få ett bra bemötande i Söderhallarna?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar